10 gode råd til at forbedre din vægtløftning 

4 Oct

Vil du også være bedre til vægtløftning?

Her får du mine 10 gode råd.

1: Alle løft skal være ens. Tunge som lette, og derfor er opvarmningen og de lette løft også vigtige. Gentagelse er key 🔑 På videoen kører jeg every minute on the minute x 3 runder (9 min) 3 reps @ 65 kg, 2 reps @ 70 kg, 1 rep @ 75 kg. Udfordrende for stamina og tvinger mig til at have fokus på teknik.

.

2: Vær tålmodig og tør at udnytte stangens bane og momentum.

.

3: Film dine løft fra siden og evaluér – ofte.

.

4: Følg et program, som du realistisk kan holde hver uge, og hold dig til procenterne (med mindre du er flyvende på dagen).

.

5: CrossFit-bonanza PRs med bøjede arme eller knæ i gulvet er ikke brugbare til at udregne procenter efter.

.

6: Hvis dine hænder er trætte, brug stropper. Du får en meget bedre træning ud af det.

.

7: Slut aldrig på et fail løft. Gå altid 10-20 kg ned og slut af på et pænt løft. Kroppen husker.

.

8: Spring ikke assistanceøvelserne over. Aldrig! Squats, pulls, positionsdødløft og overhead squats er vigtige for mig.

.

9: Find 1 eller 2 trainingbuddies, som kender dig, og som kan hjælpe med teknik og daglige justeringer. Du får intet ud af at modtage råd fra 10 random motionister hver uge.

.

10: Sæt mål. Enten daglige, ugentlige eller månedlige. Mit personlige mål er at komme tilbage på 90 i snatch og 110 i clean & jerk. Yes I said it! Gerne inden jul 🏋🏻 I kondisko og uden bælte.

.

Rigtig god træning 🌟

Leave a comment